Teknoloji

Araba Egzoz Püskürtme Alevlerinin Arkasındaki Sistem Nedir? (Ürkütücü Olduğu Kadar Harika)

Arabanın egzozundan aniden çıkan bu alevler yangın sonrası olarak da bilinir ve elbette her arabada bulunur. Bu yangını söndürmek uygun değildir.Bunun sandığınız kadar kolay olmadığını baştan söyleyelim.

Araba egzozlarından Yangının arkasında nasıl bir sistem var?

Aslında bu alevlerin temeli, ateşlemeye uygun bir motorda buharlaşan yakıt ve oksijen karışımıdır.

Kontrol altında tutulabilen bu patlamalar motorun ve tekerleklerin dönmesine neden olur. Ancak bazen bu yakıtın tamamı yanmaz. Yakıt ise Sıcak egzoz borularına girip dışarıdaki oksijenle buluşmayı başarırsa,İşte o zaman egzoz borusundan çıktığında büyük bir ateşle tutuşur.

Elbette günlük hayatta kullanılan tipik bir arabada bu durum söz konusu değil. bu araçların Çünkü motorları daha küçük, çalışması için ihtiyaç duyduğu yakıt miktarı çok daha azdır.

Ayrıca binek araçlarda yakıtın egzoz borusuna ulaşmadan geçmesini sağlayan kapsamlı bir egzoz sistemi bulunmaktadır.

katalitik dönüştürücü

Yine bu araçların egzozlarında Katalik dönüştürücüler Ayrıca mevcuttur. Bu dönüştürücüler daha temiz emisyonlar sağlamayı ve büyük miktarlarda yakıt buharı gibi kirleticileri ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır.

Ancak konu 12 silindirli motora sahip bir Lamborghini ise ve bu aracın 760 beygir gücü değerinde yanma gazı yaydığını düşünürsek, çok sıcak bir egzoza ihtiyacı var sonuçlar. Kısacası ekstra yakıt sayesinde katalitik konvertörün alev almadan etkili olması mümkün değildir.

Bu alev patlamalarını biraz daha küçük turboşarjlı motorlarda ve özellikle anti-lag sistemli motorlarda da görmek mümkün.

Gecikme önleyici

Turboşarjlar, motora basınçlı hava emerek ekstra güç sağlar. Bu, yarış ve tuner arabalarında bulunan gecikme önleme özelliği sayesindedir.Bu bölümün çalışma prensibi motora basınçlı hava emilmesidir.

Oksijen olmadan ateşin var olamayacağını hepimiz biliyoruz. Bu, daha yeterli yanma ve daha güçlü bir motorla sonuçlanır. Turboşarjlar ise otomobil egzoz gazlarıyla çalıştırılır. Havayı çekmeye başlayan bir pervaneye bağlı bir türbini döndürür.

Ayağınızı gazdan çektiğiniz an, egzoz gazları ve turboşarjlar durur . Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda turbonun boost moduna dönmesi için gereken ekstra süreye gecikme denir.

Araçlarda gecikme önleme, motorun gecikmeli durumda daha küçük bir ateşleme oluşturacak şekilde programlanmasına olanak tanır.

Geç kıvılcım, silindirlere daha fazla yakıt girmesine neden olmakla kalmaz, aynı zamanda yanmanın yavaşlamasına da neden olur. mümkün olduğu kadar geç gerçekleşmesi Aynı zamanda neden olur. Bu yakıt karışımı silindirin dışında tutuşmaya devam eder.

Ayrıca egzozun ısısı türbinin dönmesine neden olur, böylece aracın motoru her zaman güç alır. Böylece Motorun dışında yanma sonucu oluşan alevler egzoz borusundan çıkar.

Egzoz alevlerine neden olan bir diğer şey ise iki kademeli bölüm sınırlayıcılar veya fırlatma kontrol sistemleridir.

Devir sınırlayıcılar motorun kırmızı çizgisinin yakınında bulunur ve içten yanmalı bir motorun hızlanmasını sağlar. Dahili modüllere zarar vermeden çalışmayı sağlamak için tasarlanmış maksimum motor devridir.

Temel olarak araçlar, motorun patlamasını önlerken hızlanmayı en üst düzeye çıkarmak için motorun dönüş hızını sınırlayacak şekilde programlanmıştır. Sanki bu sınırlayıcılar kalkış için motoru kontrol ediyormuş gibi. En iyi olduğunu düşündüğü dönemde kalmasını söyler.

Bu, lastiklerin mümkün olduğu kadar fazla kavrama sağlamasına olanak tanır. tekerleklerin kaymasını en aza indirgemekaracın yolda hızlanmasını ve durduktan sonra tekrar çalıştırılmasını sağlar.

Bütün bunların yanında Ateş püskürten havalı bir arabaya sahip olmak Eğer öyleyse, iki kez düşünmek isteyebilirsiniz. Çünkü halka açık yerlerde alev çıkaracak şekilde değiştirilmiş araçların kullanılması çoğu zaman çeşitli cezalarla sonuçlanabilmektedir.

Kaynaklar: Insider Cars, Science ABC

Otomobillerle ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

serinhisar-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu